Miraj. (Copyright Alexandru Balogh)

luni, 30 iulie 2012

Referendum - 29 iulie, intre agonie si extaz sau Basescu - chiorul intr-o tara de vazatori, nu-i rege!

M-am trezit ieri dimineata la ora 6, mi-am baut cafeaua, am facut un dus rapid si eram gata sa ies pe usa. Ce sa vezi, nevasta nu-i gata. Shoot. Trage de fata, hai fumeaza-ti tigara mai repede, hai imbraca-te, hai sa mergem. Ce-i asa mare graba? Unde arde? Hai la vot!!! Nu mai aveam rabdare, ma ardea la degete sa pun stampila. In sfarsit, dupa lupte grele, pe la 8 am mers la vot. S-a cutremurat putin scandura pe care asezasem foaia in cabina de vot cand am pus stampila. DA!!!! Ia de-aici! Ciumpalacu, viermele, mahalaua inepta mai scolita ca tine, iti spune azi: pleaca!!!
Abia ajuns acasa, sa tot fi fost vreo 8.15, imi sun parintii. Mama robotea prin curte, terminase de muls vacile, dadea la gaini, munci de astea onorabile si trebuitoare pe la tara. Pffff!!!! Da-le dracu de vaci si de gaini, ai fost la vot??
-Ce-ai copile, imi zice mama, e abia trecut de ora 8, stai sa-mi termin prin curte!
-Da-o dracu de curte, imbraca-te si meri la vot. Ia-i si pe miserupistii aia de veri ai mei, ca sunt convins ca altfel nu merg la vot.
Radea mama de mine, ca intrasem in fibrilatie, ca mi-e rau, ca de alea. Lasa, lasa, numa meri la vot! M-a sunt e adevarat pe la 10, sa-mi spuna ca a fost la vot si ca i-a sunat si pe verii mei sa mearga. Dupa cate ii cunosc ... daca nu s-au luat de manutza sa nu se plictiseasca singuri pe drum pe cele 600-800 de metri pana la sectia de vot, cred ca nu s-au dus. Dar poate ma insel. Oricum, am mobilizat pe toata lumea. Prieteni care spuneau ca nu se duc, mi-au promis ca vor merge doar sa scape de gura mea.
11.30. Prezenta la urne anuntat de BEC: 9%. Nu e rau, imi zic, vor merge multi cand ies de la biserica. Ora 14, prezenta la urne 21%. hmmm, mai avem sanse, hai romane mobilizeaza-te! Intre timp ma uitam si la JO. Americancele sar toate saritura amanar la gimnastica feminina, iau note mari, rusoaicele par si ele pregatite sa ia niste medalii, asteptam sa vina ora 11 sa vad echipa noastra. Intre timp la sabie, ramanem cu un singur reprezentant(Dumitrescu) cu sanse la medalie. Meciuri de cosmar. La 52 kg judo fete ramanem fara reprezentanti.
18.30. prezenta la urne 27%. S-a deschis cerul, un coborat toti sfintii si ingerii, tot comitetul ceresc, toti zeii nascuti si nenascuti, cunoscuti sau necunoscuti, de la panteonul egiptean la scientologi. Desi, conform calculelor facute, ma asteptam sa nu fie cvorum, prezenta la vot trebuia sa treaca de peste 60% dupa numarul celor ramasi, ma asteptam totusi sa vad mai multi romani interesati de viitorul lor. Ma mai uit la JO, jucam polo cu Anglia, ii batem la curu gol. Prezenta estimata la urne: 40%. Ehh, iata ca se poate! De acu... si daca nu se face cvorumul,macar au iesit vreo 6 milioane sa spuna: UE Basescu! Iar dupa ce ne-ai facut pe toti prosti, noi iti raspundem: "Prosti, da multi!" Se trezeste romanul, la ora 22-22.30 ca el nu a fost la vot. Mii de oameni stau la coada la inchiderea urnelor sa voteze. Ce mama dracului facusi toata ziua? Interes, organizare, inteligenta. Nu mai spun nimic! Mi-a ajuns pe o zi.
ora 23. Prezenta estimata la vot: intre 47-52%. Ma uit la gimnastele noastre. Bine pregatite, cred ca luam ceva medalii si le mai dam si americanilor putin peste nas. Macar aici, in gimnastica, ne mai refulam putin. Foarte bine fetele! Ma culc linistit: chiar daca nu se face cvorum, 49% i-au transmis presedintelui Basescu: chiorul intr-o tara de vazatori, nu-i rege!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu