Miraj. (Copyright Alexandru Balogh)

joi, 26 iulie 2012

Blestemul istoriei care se repeta, sau cum sa conduci Romania prin frica

Cine e curios sa citeasca ce scriam inaintea si imediat dupa alegerile prezidentiale, adica la sfarsitul lui 2009 inceputul lui 2010 va vedea ce multa dreptate aveam atunci. Desi multa lume ma injura de mama focului, timpul a aratat ca am avut perfecta dreptate.
Vorbeam atunci despre discursurile lui Basescu si spuneam, am fost primul care am spus asta, apoi dupa cateva zile am auzit si unii jurnalisti si politicieni, probabil au citit postarea de pe blog, ce mult seamana discursurile lui Basescu cu cele ale lui Hitler. Atentionam atunci si scriam pe la emisiuni si pe blog despre marele pericol ce ne paste, despre pericolul autoritarismului basescian. Multa lume imi spunea doar ca-s antibasist si ca de fapt de acolo mi se trage, ca bat campii.
Vorbeam de asemenea in zilele alea pe blog despre supunerea Parlamentului, despre dorinta lui Basescu de a conduce de unul singur Romania, fara Guvern, fara Parlament, fara nimeni in general, doar de capul lui asa... Nu ma baga nimeni in seamna, desi imi trageam concluziile din discursurile lui Basescu. Nu putini mi-au spus ca exagerez, ca acest lucru nu e posibil intr-o Romanie care face parte din Uniunea Europeana si ca in general bat campii.
Tot in postarile mele de pe acest blog, lucru care se poate verifica, spuneam la sfarsitul lui 2009 inceputul lui 2010 ca vom avea iesiri masive in strada la sfarsitul lui 2011, ca Boc va fi demis si ca am serioase indoieli asupra faptului ca Basescu isi va termina mandatul de presedinte. Am avut dreptate din nou. Sigur, nu-mi inchipuiam ca ceea ce urma va fi de o gravitate fara precedent, ce a urmat a fost peste puterile mele de intelegere, trebuie sa recunosc. Predictiile mele se bazau pe faptul ca la un moment dat romanul se va trezi, va deschide ochii. Ce a urmat a fost insa mult mai rau.
Tot prin postarile mele de acu aproape 3 ani spuneam ca nu pot intelege cum un Basescu mai are sustinerea a 30% din romani, ca ma simt umilit si dezgustat de lipsa de intelegere si analiza a poporului nostru. Aici, trebuie sa recunosc ca m-am inselat, ca dezgustul continua. Nici acum, cum n-am putut nici atunci, nu pot intelege cum 30% din populatia Romaniei, adica vreo 5 milioane de votanti, nu e interesata absolut deloc de vot, adica inteleg cu putina minte ce o am ca intr-un fel sau altul sunt multumiti, fericiti sau cel putin resemnati cu politica basesciana. Mai abitir insa ma uimeste si ma dezgusta cele 3 milioane de votanti, adica 30% din cei ce se prezinta la vot, care spun ca voteaza pentru Traian Basescu, adica impotriva demiterii. Domnule, cat de trepanat tre sa fii?
In ianuarie cand am iesit in strada la protest, intrebam bugetarii de ce nu ies, daca sunt multumiti cu salariul taiat si toate umilirile. Raspunsul era totdeauna ca nu ies pentru ca vor pierde si cei 6 milioane de lei de la actualul loc de munca, adica le era frica sa nu-si piarda locul de munca iesind la protest. Sigur, intelegeam pe de o parte frica de a nu ramane si fara ultima bucatica de paine pentru copii, dar nu puteam intelege acceptarea atator umilinte pentru aceasta bucata de paine. A trecut insa. Acum, cand se pot razbuna pentru toate acele umilinte, acum cand tre sa mearga la vot si sa voteze demiterea clicii basesciene,ma trezesc ca de fapt ei nu ies la vot ca le place de Basescu. Acum le e frica sa iasa la vot ca aflu seful ca a votat si-l da afara. Cat te poti umili pentru 150 de euro? Acum nu ies la vot ca le e frica dupa spusele lui Basescu ca ne vor da europenii afara din Uniune si tot felul de alte motivari de astea halucinante. Pai cum dracu sa nu le faci un control la cap acestor cetateni? E legal sa lasi un idiot sa aiba drept de vot? Cat mama dracului poti trai in frica si umilinta, cersind o bucata de paine? Cat poti trai fara o coloana vertebrala? E legal sa dam drept de vot unui parameci sau unei amibe?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu