Miraj. (Copyright Alexandru Balogh)

sâmbătă, 28 iulie 2012

Aliodor Manolea - opriti manelizarea Romaniei!

pfffff. Am urmarit aseara interviului lui Ciutacu cu renumitul Aliodor Manolea. Ce pot sa spun: pentru mine dezamagitor. Mi-a confirmat inca o data ce stiam de mult: in Romania se face politica dupa simpatii. Imi place X il votez si ma duc cu el pana la moarte,nu-mi place X il denigrez pe unde apuc. Poate ar fi timpul sa ne mai punem si cei doi neuroni ramasi in functiune cand alegem pe cineva sa ne conduca. Altfel, vom repeta la nesfarsit istoria, ca intr-o fatidica zi a cartitei, alegandu-ne conducatori manelizati, dupa chipul si asemanarea noastra.

Am o dilema totusi domnule Manolea: doar acum ati realizat ca Basescu este asa cum l-ati descris? "Acum sunt mâhnit de tot ceea ce se întâmplă, de denigrarea valorilor perene ale neamului. Mă gândesc că moşii şi stămoşii noştri se răsucesc în mormânt văzând ce se întâmplă cu moştenirea lăsată. Sunt mâhnit de vrajba pe care o seamănă necontenit cel care ar trebui să fie împăciutorul, mediatorul, cel care ar trebui să atenueze conflictele societăţii, un om care nu îşi iubeşte poporul, care nu pune accent pe valorile familiei, pentru care cultura nu are nici o valoare, un om pentru care intelectualitatea este un balast de care trebuie să scape." De ani de zile ma intreb ca prostul si strig cat ma tin bojocii in pustiu: unde e intelectualitatea Romaniei?????? Aici erati domnule psihoterapeut!! Intr-o discutie cu cineva cand intrebam unde e intelectualitatea Romaniei, de ce nu ia atitudine, si aici nu ma refer la cateva voci razlete, ci intelectualitatea in ansamblu, am fost intrebat care intelectualitate. Profesorii de exemplu, am raspuns, care se presupune ca au terminat o facultate, profesorii universitari, oamenii care au terminat o facultate: medicina, drept, stiinte socio-umane, etc. Mi s-a raspuns cinic: profesorii din ziua de azi nu reprezinta intelectualitatea Romaniei.
Cinic si extrem de periculos. Eu raman convins ca Romania, cu tot exportul masiv de intelectualitate, mai are destule suflete, mai are destule valori, mai are destul potential pentru a reface pana si din temelii societatea romaneasca. Trebuie oprita insa odata pentru totdeauna manelizarea Romaniei, votul dupa simpatii obscure, devalorizarea a tot ce are valoare de dragul unui ban (de obicei nemuncit si nemeritat), sa ne punem mintile la contributie si sa construim odata pentru totdeauna o democratie sanatoasa. Pentru ca pentru cineva care si-ar fi folosit doar 2 neuroni, care stateau degeaba oricum, tot ceea ce spune domnul Manolea era clar de ani de zile. Derapajele de la democratie, dar mai mult derapajele de la bunul simt, nu trebuie iertate de dragul unor simpatii, ci amendate drastic de dragul democratiei. Iar in cazul Basescu de ani de zile nu mai avem de-a face cu simple sau mici derapaje de la democratie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu