Miraj. (Copyright Alexandru Balogh)

joi, 26 iulie 2012

test de democratie pentru parlamentarii Romaniei

Am auzit atatea ineptii si tampenii de-a lungul vremii de la parlamentarii alesi ai Romaniei incat as putea spune ca nu ma mira prea multe in ultima vreme. De mult timp mi-am dat seama ca dragii nostri alesi habar n-au de cele mai multe ori ce dracu e aia democratie si cu ce se mananca, daca se foloseste furculita sau lingurita. De multa vreme am realizat ca alesii nostrii au impresia ca dupa alegerile parlamentare sunt liberi sa transforme si sa considere Romania ca fiind domeniul lor, eventual ca pe ceva lasat mostenire de tac'su.
M-am inselat insa. Eu care credeam ca nu mai pot fi surprins, iata ca am ramas cu gura cascata. Am auzit mai zilele trecute un politician din varful PDL zicand in direct la TV ca domnule, e ilegala chemarea poporului la urne inainte de terminarea mandatului, e ilegala demiterea presedintelui si organizarea de referendum, ca doar poporul s-a exprimat odata, pentru presedinte acum 3 ani si pentru parlamantare acum 4 ani. Pai pana la expirarea mandatului,poporul sa-si tina gura si sa revina la urne abia dupa expirarea mandatului, moment in care desigur pot sanctiona parlamentarii sau presedintele pentru activitatea lor din timpul mandatului incheiat.
Stimate PDL-ist, imi cer scuzenu mai retin exact cine era si nu as dori sa fac o nedreptate nimanui, insa doamnelor si domnilor alesi, prin exprimarea acestui punct de vedere din partea PDL imi pare ca domniile voastre n-au inteles nimic din termenul democratie. Democratie nu inseamna ca dupa ce ai luat un anumit numar de voturi si ajungi in parlament, poti face ce vrea muschii tai in tara asta, ca pe tarlaua lu' tac'tu fara sa aiba nimeni dreptul de a te intreba ce dracu faci acolo. Dimpotriva stimati parlamentari, democratie inseamna o continua exercitare a controlului si chiar a puterii din partea poporului, adica o exercitare, o exprimare zilnica a democratiei, nu periodica o data la 4 respectiv 5 ani. Tocmai in aceasta continua exercitare a democratiei isi gasesc sensul multe din institutiile existente intr-un stat, cum ar fi toate societatile civile de exemplu, ONG-rui, sindicate, patronate etc. Protestul civic isi are fundamentul si are sens in aceasta exercitare continua a puterii si vointei populare. Dar desigur, de unde sa stiti domniile voastre toate astea, pentru PDL protestatarii din ianuarie-februarie 2012 fiind doar o "mahala inepta" sau o gloata de tampiti.
Propun totusi ca, inainte de a fi ales, un parlamentar sa dea un test de inteligenta si de democratie, astfel data viitoare cand mai face afirmatii de genul acesta sa stim ca sigur e vorba de rea-vointa si nu de prostie sau nestiinta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu